جداسازی مغناطیسی از اصول مهم در بسیاری از صنایع است. زیرا وجود ناخالصی‌های فلزی ضمن کاهش کیفیت محصولات نهایی، باعث آسیب به تجهیزات نیز می‌شوند. در نتیجه دستگاه‌های جداکننده‌ی بسیاری طراحی و تولید می‌شود. از جمله این جداکننده‌ها باید به مگنت سپراتور اورباند اشاره کرد. این جداکننده‌ی مغناطیسی وظیفه‌ی جداسازی قطعات بزرگ فلزی از مواد اصلی را دارد. در ادامه به طور کامل به این دستگاه، کاربردها و ویژگی‌ها و مزایای آن می‌پردازیم.

مگنت سپراتور اورباند

مگنت سپراتور اورباند چیست؟

از جمله جداکننده‌های پرکاربرد و مهم در صنایع، مگنت سپراتور اورباند است. این جداکننده در صنایع و معادن برای جداسازی قطعات فلزی بزرگ کاربرد زیادی دارد. درواقع عدم جداسازی این ناخالصی‌ها باعث آسیب به دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی می‌شود.

 به این صورت که فلزاتی مانند ناخن لودر، تکه‌های میلگرد، نبشی و قطعات شکسته و خردشده‌ی آهنی هنگام کاوش و بارگیری مواد معدنی، با مواد ترکیب می‌شوند. زمانی‌که مواد وارد تجهیزات خردایش و صافی‌ها می‌شوند، ناخالصی‌های فلزی به دستگاه‌ها آسیب می‌زنند. بدون شک هرگونه آسیبی حتی کوتاه‌مدت باعث خسارت‌های زیادی می‌شود. از این‌رو این مگنت، به عنوان جداکننده، نقش مهمی در صنایع معدنی دارد.

نحوه عملکرد مگنت سپراتور

این نوع مگنت مغناطیسی به شکل آویز روی نوار نقاله قرار می‌گیرد. سپس موادی که در حال عبور از روی نوار نقاله هستند را رصد می‌کند و آلودگی‌های آهنی را جذب خود می‌کند. به این شکل مواد از هرگونه آلودگی فلزی پاک می‌شوند. آهنربا این نوع سپراتور در اندازه‌های مختلف تولید و با توجه به هدف در ارتفاع‌های خاصی روی نوار نقاله تنظیم می‌شوند.

مگنت سپراتور اورباند و انواع مختلف آن

مگنت سپراتور اورباند دائم

انواع مگنت سپراتور اورباند

به طور کلی دو نوع مگنت سپراتور اورباند وجود دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1.جداکننده‌ی مغناطیسی دائم

2.مگنت سپراتور اتوماتیک

جداکننده‌ی مغناطیسی دائم

آهنربایی که در این نو مگنت سپراتور استفاده می‌شود باید از قدرت جذب بالایی برخوردار باشد. به همین دلیل اصولا از آهنربای فریت یا همان سرامیکی استفاده می‌شود. مگنت داخل باکس مگنت قرار می‌گیرد و بر روی نوار نقاله به شکل آویز نصب می‌شود.

 به دلیل قدرت زیاد مگنت، جداسازی ناخالصی‌ها با سرعت و دقت بیش‌تری انجام می‌گیرد. در واقع مگنت سپراتور اورباند دائم بر روی نوار نقاله قرار می‌گیرد و به صورت پیوسته، فلزات را جذب خود می‌کند. به این شکل مانع از ورود آن‌ها به داخل دستگاه‌های صنعتی می‌شود.

مگنت سپراتور اتوماتیک

این نوع سپراتور به کمک نوار نقاله عمل می‌کند. درواقع نوار نقاله دور مگنت می‌چرخد و به این شکل ناخالصی‌ها جذب مگنت می‌شوند. سپس ناخالصی‌ها به شکل اتوماتیک به بیرون از فضای نوار نقاله پرتاب می‌شوند.

عوامل مؤثر در انتخاب مدل مگنت سپراتور اورباند

در انتخاب نوع مگنت سپراتور اورباند عواملی تاثیرگذار هستند که شامل موارد زیر می‌شوند:

کاربردهای مگنت سپراتور اورباند

در این بخش به مهم‌ترین کاربردهای این مگنت جداکننده اشاره می‌کنیم:

ویژگی‌ها جداکننده مغناطیسی اورباند

مهم‌ترین ویژگی‌های این جداکننده‌ی مغناطیسی شامل موارد زیر است:

مزایای مگنت سپراتور اورباند

نکته‌ی مهمی که برای استفاده از این دستگاه باید به آن توجه کرد، مزیت‌هایی آن است. در این بخش به مهم‌ترین مزایای این نوع مگنت می‌پردازیم:

در نهایت باید گفت که این دستگاه با قدرت جذب بالا به خوبی می‌تواند مواد معدنی را از ناخالصی‌های آهنی جدا کند. طبیعی است که بعد از جداسازی، مواد خام معدنی از کیفیت بالایی برخوردار شوند. لازم به ذکر است که کهربا مغناطیس به عنوان ارائه‌کننده‌ی انواع تجهیزات صنعتی، به عرضه و فروش این نوع جداکننده نیز می‌پردازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *