درام مگنت‌ نوعی جداکننده مغناطیسی است که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود. از این ابزار برای جداسازی و بازیابی مواد ارزشمند استفاده می‌شود. درام مگنت یا درام سپراتور دارای انواع مختلفی است که در این مقااله می‌خواهیم به درام سپراتور خشک بپردازیم.

درام سپراتور خشک

درام سپراتور خشک چیست؟

لازم است پیش از پرداختن به سپراتور خشک درباره دستگاه درام مگنت و شیوه کار آن بیش‌تر بدانید. همان‌طور که می‌دانید درام مگنت یک جداکننده غلتکی شکل است که برای جداسازی ناخالصی‌های فلزی از سایر مواد در صنایع مختلف استفاده می‌شود. شیوه کار این دستگاه استوانه‌ای به این شکل است که به محض ورود مواد در دستگاه، مواد غیرمغناطیسی از جلو درب دستگاه خارج می‌شوند. ولی مواد مغناطیسی جذب مگنت درام می‌شوند. این مواد تا آخرین لحظه و تا آخرین نقطه  مغناطیسی گردش می‌کنند و در نهایت در پشت دارم تخلیه می‌شوند.

همان‌طور که می‌دانید درام سپراتور خشک یکی از انواع درام مگنت‌ است که برای جداسازی مواد خشک از آن‌ استفاده می‌شود. شیوه کار در این دستگاه نیز کاملا مشابه درام مگنت است. به این شکل که مواد خشک وارد دستگاه می‌شود و روی غلتک به گردش در می‌آید و مواد غیرمغناطیسی به سرعت از دستگاه جداکننده خارج می‌شوند.

 این در حالی‌که مواد فلزی و مغناطیسی به پوسته مگنت می‌چسبند و تا لحظه آخر و تا جایی که ردی از مگنت وجود دارد دور آن می‌چرخند. در نهایت نیز مواد مغناطیسی پشت دستگاه تخلیه می‌شوند. لازم به ذکر است که در درام سپراتور خشک از مگنت‌های سرامیکی و نئودیمیوم ساخته می‌شوند.

مزایای درام مگنت سپراتور خشک

در این بخش به مزایای قابل توجه سپراتور خشک اشاره می‌کنیم:

درام سپراتور خشک

♦ کهربا مغناطیس تولید کننده انواع سپراتورهای خشک و تر ♦

انواع درام سپراتور خشک

همان‌طور که در بخش بالا نیز اشاره کردیم یکی از مزایای درام سپراتور خشک امکان طراحی و ساخت آن در شدت میدان‌های مغناطیسی متفاوت است. در ادامه به انواع شدت میدان مغناطیسی درام مگنت اشاره می‌کنیم:

درام سپراتور خشک
درام سپراتور خشک

کاربرد درام سپراتور خشک شدت بالا

درام سپراتورهای خشک در صنایع مختلف مانند سرامیک‌سازی، شیشه‌سازی، ریخته‌گری، سنگ آهن، کاغذ، نئوپان، شن و ماسه، بازیافت، صنایع غذایی و … کاربرد دارند. به طور کلی از این دستگاه برای اهداف زیر در صنایع یاد شده استفاده می‌شود.

سخن آخر این‌که درام مگنت سپراتور خشک نوعی جداکننده به شمار می‌رود که برای جداسازی ذرات مغناطیسی از سایر مواد استفاده می‌شود. این دستگاه برای جداسازی از مگنت کمک می‌گیرد. هدف استفاده از این  دستگاه نیز جداسازی، بازیابی و خالص‌سازی محصول نهایی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *