از جمله دستگاه‌های خاصی که در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، لیفتر‌های مغناطیسی هستند. درواقع امروزه برای جابه‌جایی و انتقال اجسام فلزی سنگین از لیفتینگ مگنت‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه با قابلیت مغناطیسی پرقدرتش، توانایی جابه‌جایی اجسام سنگین را دارد. در واقع این دستگاه نوعی جابجاکننده‌ی مغناطیسی است که در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد است. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی دستگاه لیفتر مگنت، کاربردها، مزایا و معایب آن صحبت کنیم.

لیفتر مگنت

لیفتر مگنت چیست؟

جابه‌جایی محصولات مخصوصا زمانی‌که بسیار سنگین هستند، کار سخت و دشواری است. به همین دلیل یکی از  دغدغه‌های کارفرمایان نحوه‌ی جابه‌جایی این محصولات بدون آسیب‌دیدگی و خسارت و هر نوع حادثه‌ی جبران‌ناپذیری است. از این‌رو دستگاه جابجا‌کننده‌‌ی مغناطیسی تولید شد تا اجسام فلزی را جابه‌جا و به محل موردنظر منتقل کند. این دستگاه لیفتر مگنت نام دارد که ضمن سرعت‌بخشی به فرآیند تولید باعث افزایش سرعت،کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی نیز می‌شود. از این دستگاه در صنایع مختلف و برای کارهای گوناگون استفاده می‌شود و به نوعی در افزایش بازدهی نهایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

انواع لیفتر مگنت

جالب است بدانید که دستگاه لیفتینگ مغناطیسی دارای انواع مختلفی است. زیرا این دستگاه در صنایع مختلف کاربرد دارد و از این‌رو در انواع مختلف و متناسب با نوع و هدف موردنظر، تولید می‌شود. انواع جابجاکننده‌های مغناطیسی شامل موارد زیر هستند:

لیفتر مگنت

مزایای لیفترهای مگنتی

همان‌طور که می‌دانید لیفترهای مغناطیسی امروزه جزء دستگاه های اصلی در صنایع مختلف به شمار می‌روند. این دستگاه ضمن ایمنی بالا به کارها سرعت نیز می‌بخشد. در ادامه به سایر مزایای این دستگاه اشاره می‌کنیم.

با تمام این‌ها باید به این هم اشاره کنیم که لیفتر مگنت‌ها تنها امکان جابه‌جایی اجسام فلزی را دارند. به این معنی که اجسام غیرفلزی قابل جابه‌جایی با این دستگاه نیستند.

♦ کهربا مغناطیس تولید کننده انواع لیفتر مگنت های مغناطیسی ♦

لیفتر مگنت

کاربرد لیفتر مغناطیسی

اهمیت زیاد جابجاکننده‌های مغناطیسی ناشی از کاربرد فراوان‌شان است. درواقع با وجود لیفترهای مغناطیسی، سرعت کار در کارخانه‌ها افزایش می‌یابد. به طور کلی از لیفترهای مغناطیسی در انبارها، کارخانه‌ها، اسکله‌ها صنایع پتروشیمی، ریخته‌گری، خودروسازی و … استفاده می‌شود. در ذیل به مهم‌ترین کاربردهای لیفترهای مگنتی اشاره می‌کنیم:

  • انتقال و جابه‌جایی بلوک‌ها؛
  • جابه‌جایی استوانه‌های فولادی؛
  • لیفتتینگ صفحات و اوراق فولادی؛
  • بارگیری و تخلیه ماشین‌آلات؛
  • جابه‌جایی قالب‌های پرس.

حفظ ایمنی هنگام استفاده از دستگاه جابجاکننده‌های مغناطیسی

برای حفظ ایمنی هنگام استفاده از لیفتر مغناطیس‌ها باید به موارد زیر توجه کنید تا حادثه‌ای رخ ندهد.

لیفتر مگنت

نحوه مراقبت از لیفتر مگنت

همان‌طور که می‌دانید لیفترهای مغناطیسی نیز مانند هر دستگاه صنعتی دیگری از قیمت بالایی برخوردار هستند. از این‌رو برای کاهش هزینه‌ها باید از آن به خوبی مراقبت کنید. به همین دلیل باید به دو نکته‌ی مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه کنید.

روغن‌کاری و گریس‌کاری سطح دستگاه هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید مانع از زنگ‌زدگی و افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.

برای جلوگیری از بهم‌ریختگی قطب‌های مغناطیسی و عدم خروج آن از حالت کالیبره پس از استفاده دستگاه را بر روی تخته‌های چوبی قرار دهید.

در نهایت ما در این مقاله به معرفی لیفتر مگنت، کاربردهای گوناگون، مزایا و معایب این دستگاه کاربردی پرداختیم. همچنین نحوه مراقبت از آن و حفظ ایمنی هنگام استفاده از آن را نیز بررسی کردیم. به طور کلی لیفترهای مغناطیسی به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم در صنایع مختلف به شمار می‌رود.  به عبارت دیگر بدون این دستگاه چرخ این صنایع نمی‌چرخد.

لازم به ذکر است که کهربا مغناطیس ارائه‌دهنده‌ی لیفترمگنت‌های باکیفت است. در صورتی که قصد خرید این دستگاه کاربردی را دارید می‌توانید از راهنمایی کارشناسان حرفه‌ای ما استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *